French Language

Topic has 3 replies.
Print Search Sort Posts:
Big Smile [:D]

a little help, please

In February we took my husband's S1 into CPAM. The recipient said all was well and we would receive confirmation of this by e-mail. As we have received nothing I'm wondering if it has been registered at all. I wonder if one of the french speaking forum members would glance through the draft note I want to send and correct it accordingly - much appreciated.
J’ai 65 depuis mars. J’ai fait un rendrer visite votre bureau le 21/2/2011 avec mon S1 de Royaume-uni. Le femme qui s’appelle ……..a dit que toutes était propres et que vous enverrez un courrier electronique avec confirmation. J’ai reçu rien.
Maintenant c’est necessaire pour commander un CEAM de Royaume-Uni. C’est possible pour vous confirmer que le S 1 été registrer dans votre bureau ?

Report   Reply Quote

Re: a little help, please

Hello Minnie,

I would put it like this :

" J'ai eu 65 ans en mars. Je me suis rendue dans vos bureaux le 21/ 02/ 2011 avec mon formulaire S1 du royaume uni.

La personne qui s'appelle .......... m'a dit que tout était en ordre, et que vous m'enverriez un courrier electronique de confirmation.

A ce jour, je n'ai toujours rien reçu.  A présent je dois me procurer un CEAM au royaume uni.  Aussi, vous est il possible de confirmer que le S1 a bien été enregistré dans vos bureaux?

Merci d'avance de votre réponse, veuillez agréer l'espression de mes sentiments les meilleurs . "

Hope this helps.

Life has a habit of biting you on the bum in ways that you least expect.............

Report   Reply Quote
Big Smile [:D]

Thanks so much for your help Frenchie. I always think one gets better results if the message reads well......I'll get this off today.
   Report   Reply Quote

minnie wrote:
Thanks so much for your help Frenchie. I always think one gets better results if the message reads well......I'll get this off today.

You're welcome Minnie . Hope you will get a quick answer this time !

Life has a habit of biting you on the bum in ways that you least expect.............

Report   Reply Quote

Most Read

Enter our competitions

Win books, DVDs, travel and even holidays in France in our great competitions! Take a look at our latest competitions…

Enter now

Join us on social media

France magazine
Living France magazine
French Property News magazine